AD 2016

Rozliczam się pokrótce z tobą roku 2016, póki jeszcze jesteś. O zmarłych podobno źle się nie mówi….

A ty nie byłeś dla mnie zbyt łaskawy i wydawać by się mogło, że przyniosłeś więcej strat niż bonusów.

Zabrałeś Davida Bowie – mojego idola od zawsze; Leonarda Cohena, Georga Michaela – cudownych muzyków, Andrzeja Wajdę – jednego z ostatnich prawdziwych ludzi kultury i patriotów w naszym kraju oraz wiele innych wspaniałych postaci.

Oswajałeś mnie z poczuciem, że świat, który znam zmienia się szybciej niż potrafię go zaakceptować. I choć sam proces jest niezbędny do życia i rozwoju to kierunek, który obrał napawa mnie niepokojem a czasem przerażeniem.

Towarzyszy temu zawód spowodowany świadomością, że jako społeczeństwo nie zdaliśmy i nie zdajemy kolejnych egzaminów z przestrzegania prawa, uczciwości i solidarności. Żyję w kraju, z którego kiedyś byłam dumna, a dziś… już nie. Krok po kroku niszczymy (władza niszczy w sposób bezczelny) wszystko co tworzyliśmy przez ostatnich 25 lat.

To jednak sprawia, że również zmieniam się sama; więcej oczekuję od siebie, a mniej od innych. Jestem tu gdzie jestem i chcę dobrze robić to co jest moim powołaniem. Twój szary kolor drogi 2016, ma również ciepłe odcienie. Sprawiasz, że lepiej widzę i doceniam to co ma prawdziwą wartość. Zostawiam sprawy błahe i ludzi nieszczerych. Skupiam swój wzrok na Istocie i jak Klara staram się patrzeć z wiarą w przyszłość zapisaną w kolorowym szkle.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Moje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

