Cisza

Jak powiedział pewien mędrzec – Święta, święta i po świętach….

Przyznam, że miałam w tym roku pewien problem z Bożym Narodzeniem – jeszcze przed ich nadejściem. Nawet nie z powodu trwającej już od początku listopada corocznej gorączki i wyścigu na ckliwość reklam, dekoracji i ogólnej atmosfery. Pogodziłam się już, że dziś Boże Narodzenie to tradycja i festiwal rytuałów. Mało kto zastanawia się nad istotą i sensem dnia 25 grudnia. Dlatego bardzo ważna jest dla mnie kolejna data i związane z nim wspomnienie męczennika Szczepana. Dopiero ten dzień dopełnia całości i dotyka istoty. Boże Narodzenie ma jedynie sens w kontekście tego co stanie się 33 lata później.

I tak wczoraj nareszcie poczułam spokój…  Bo to co doskwierało mi w tym roku, to ogrom zakłamania jaki jest udziałem nas wszystkich.

Wspomniana ckliwość Świąt tak pięknie „koresponduje” z widokiem niewinnych dzieci w Syrii (i innych miejscach na ziemi) obdartych z godności i pozbawionych bezpieczeństwa, często z niemym krzykiem w oczach.

Wigilijne „puste miejsce przy stole”, które w deklaracjach zostawia niemal każda polska rodzina pasuje do naszych postaw względem przyjęcia uchodźców jak pięść do jeża.

Piękne słowa o „chwale na wysokości a pokoju na ziemi” wprost uderzają szczerością i zrozumieniem w Świątecznych życzeniach przekazywanych przez nasze rodzime władze.

Życzymy sobie spokoju i radości, ograniczając swoje pole widzenia do własnego zaścianka. O jakim spokoju my mówimy???!!!

Wszystko to dość smutne i pełne goryczy…. Jednak na szczęście jest 26 grudnia i niektórym otwiera oczy. Mam nadzieję, że zrozumieją to również Ci, którzy w obliczu tak wielu kłamstw i zła wątpią w Boże Narodzenie. On przychodzi zawsze – to my zamykamy przed Nim serca i pozostajemy z chaosem w sobie. A Bóg przychodzi w ciszy.

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Moje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

