Nic strasznego

…Samotność to taka straszna trwoga – pisał pewien człowiek.  I chyba tak ją dziś odbieramy. Trudno jest nam być sami ze sobą. Zagłuszamy więc swoje myśli telewizją, radiem, bezsensownym paplaniem. Nie możemy sobie poradzić z niskim poczuciem własnej wartości, więc oczekujemy akceptacji. Gdziekolwiek pojedziemy, cokolwiek fajnego zrobimy – obwieszczamy to światu i zbieramy lajki. Im ich więcej – tym lepsze mamy samopoczucie; nabieramy powietrza w piersi.

Cóż, trudna jest samotność i wymagająca. Lubię ją nawet i od lat oswajam. Czasem mi doskwiera bardziej i wtedy przychodzi smutek. Wtedy jednak pojawia się taki kwiatek jak dziś. Na wieczornej Eucharystii byłam jedyną wierną – czułam się wyjątkowo. To dla mnie dziś cała ta celebra związana z przyjściem Pana Jezusa i On sam we własnej Osobie! Cóż za szczęście. 🙂 Oczywiście trochę się tu puszę ale dlaczego nie… Tylko On kocha mnie taką jaka jestem i akceptuje mnie bez korekty. Jestem Jego ukochaną córką, na którą długo czekał i której nigdy nie opuści. Ma wobec mnie cudowny plan i nawet moja słaba natura nie jest w stanie tego zmienić. I tylko On towarzyszy mi w każdej sytuacji. Zatem mam powody do dumy. 🙂

A ludzie…. cóż, nie pozostawiają złudzeń. Lubią mnie wtedy, gdy im schlebiam; akceptują wtedy, gdy robię tak jak oni; są ze mną, gdy sama do nich przyjdę; itp…. Jeżeli więc jesteś człowiekiem, który chce pozostać wierny sobie (nawet jeśli płynie pod prąd), nie przymila się innym  i pozostaje szczery w swoich intencjach, to przygotuj się na samotność. I nie daj sobie wmówić, że jest straszna, bo tak naprawdę nigdy nie jesteś sam(a).

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Moje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

